Jobber sammen for å skape Norges best tilrettelagte helseskapende region for alle

Beitostølen og Beitostølen Helsesportsenter (BHSS) har ambisjoner, sammen med Øystre Slidre kommune, om å ta en tydelig posisjon som Norges beste tilrettelagte og mest helseskapende region for alle.

Vinter på Beitostølen Nicolay Flaaten  - Vi skal være den ledende destinasjonen i Norge for tilrettelegging og gjennomføring av like muligheter for alle, og vi er allrede langt på vei for å nå dette målet. Gjennom prosjektet skal vi ta de siste viktige stegene for å gjøre målet til virkelighet, fastslår prosjektgruppen.

Gjennom forprosjektet "Norges fremste helseskapende region for fastboende og turister", som har fått tilskudd fra "Næringsfond Covid-19", foreligger det nå en rapport fra prosjekt- og kartleggingsarbeidet.

- Målet er at uansett om du er rullestolbruker, barnevogntriller, dårlig til beins, har nedsatt syn eller hørsel, eller er helt uten noen form for funksjonsnedsettelse, skal man oppleve at det er lagt godt til rette for at alle skal få en fin opplevelse. Vi skal fjerne hindringer og øke tilgjengelighet. For mange er dette usynlige forbedringer, men for noen er dette helt nødvendige forbedringer for at alle kan delta sier Astrid Nyquist, prosjektleder og direktør ved BHSS.

Beitostølen som destinasjon er allerede kommet et godt stykke på vei, og noe av dette er takket være nærheten til Beitostølen Helsesportsenter.

Hele presseinnspillet kan du lese her. (PDF, 547 kB)

Klikk for stort bilete